fbpx



Blog





Kako izboljšati uporabniško izkušnjo in uporabniški vmesnik vašega spletnega mesta?

KAKO IZBOLJŠATI UX in UI - Positiva rešitve d.o.o.

Uporabniška izkušnja (UX – User experience) in uporabniški vmesnik (UI – User interface) sta dva najpomembnejša elementa spletnega oblikovanja, ki lahko iz vašega spletnega mesta naredita zmagovalca ali poraženca. Ko uporabnik obišče vaše spletno mesto, želi hitro in prijetno poiskati rešitve. Če se spopadate s slabimi stopnjami konverzije, visokimi stopnjami odboja in nezadovoljnimi uporabniki, je pogosto krivec za to slab UX.

Za vzpostavitev resnično uspešne spletne prisotnosti je nujno potrebno odlično oblikovanje UX/UI. Posledice tega bodo:

  • Večje število konverzij
  • Večja zvestoba strank
  • Večje zadovoljstvo strank
  • Povečan promet na vašem spletnem mestu
  • Konkurenčna prednost

Niste prepričani, ali je vaša spletna stran na “nivoju”? V nadaljevanju boste odkrili praktične in preverjene strategije za izboljšanje privlačnosti in uporabnosti vašega spletnega mesta.

Jasna navigacija

Eden najpomembnejših dejavnikov pri oblikovanju spletnega mesta z dobro uporabniško izkušnjo je zagotavljanje jasne navigacije. Nič ni bolj nadležnega za uporabnike, kot če vstopijo na spletno mesto in ne vedo, kako naj se po njem orientirajo. Glavno orodje za usmerjanje uporabnikov je navigacijski meni.

Tukaj je nekaj nasvetov, kako ta meni narediti uporabniku prijaznejši:

  • Naj bodo stvari preproste. Navigacijskega menija ne preobremenite s preveč možnostmi.
  • Omogočite, da bodo obiskovalci meni zlahka našli. Ne skrivajte menija! Postavite ga na vidno mesto na spletnem mestu, kjer ga bodo uporabniki zlahka našli.
  • Uporabite jasne oznake/imena. Uporabite oznake, ki so razumljive in smiselne za uporabnika. Pogosto je na primer bolje, da uporabite npr. samo “Blog” namesto nečesa nejasnega, na primer “Naše misli”.

Poleg navigacijskega menija ne pozabite vključiti tudi iskalne vrstice (search bar), ki jo je enostavno najti, tako da lahko uporabniki tudi kaj poiščejo na vašem spletnem mestu. Uporabite “sidrne” povezave (anchor links), tako da se lahko uporabniki s klikom samodejno pomaknejo navzdol do določenega dela vaše strani. Na splošno smiselno združujte povezano vsebino in za organizacijo strani in gradiva uporabljajte najboljše prakse.

Slika: Obiskovalci spletišča se v povprečju 6,44 sekunde osredotočajo na glavni navigacijski meni. Vir: Forbes.

Intuitiven design

Ključ do ustvarjanja pozitivnih uporabniških izkušenj je izboljšanje uporabnosti spletnega mesta. Osredotočite se na to, da bo vaša spletna stran enostavna za uporabo, ne da bi od uporabnikov zahtevali preveč razmišljanja. Izogibajte se nepotrebnih elementov in oblikovalskih strategij, ki zakrivajo celoten potek navigacije in lokacijo ključne vsebine.

Razmislite o uvedbi nekaterih od teh elementov intuitivnega oblikovanja:

  • Uporabite znane elemente. Uporabite enake oblikovne elemente na vseh straneh, da bodo uporabniki hitro razumeli, kako uporabljati vaše spletno mesto.
  • Jasni pozivi k ukrepanju. Uporabnikom povejte, kaj naj storijo. Uporabite jasne pozive k ukrepanju na očitnih mestih (CTA – call to action).
  • Učinkovita uporaba belega prostora. Ko uporabnik pride na spletno mesto, prepredeno s slikami in oglasi, ga običajno takoj zapusti. Učinkovito uporabljajte beli prostor, da bo vaše spletno mesto privlačnejše in čistejše. Naj stran diha.
  • Zagotovite povratne informacije. Uporabnikom z učinki za “hover”, klik in animacijami zagotovite povratne informacije, da bodo lažje razumeli, kaj se dogaja, in se prepričali, da je bilo njihovo dejanje uspešno.

Z upoštevanjem teh oblikovalskih načel lahko močno izboljšate UI in UX spletnega mesta.

Slika: 57 % uporabnikov ne bo priporočilo podjetja s slabo oblikovano spletno stranjo. Vir: Forbes.

Vizualna privlačnost

Ljudje smo vizualna bitja, zato je vizualno privlačno spletno mesto ključnega pomena za ohranjanje zanimanja uporabnikov. Vizualna privlačnost eden ključnih elementov dobrega oblikovanja UI/UX.

Uporabite te nasvete, da vizualno privlačnost svojega spletnega mesta dvignete na višjo raven:

  • Uporabite dosledno barvno paleto. Določene barve se dobro ujemajo. Z uporabo manjše skupine določenih barv, ki se ujemajo v paleto, lahko ustvarite bolj skladen videz spletnega mesta in obiskovalcem olajšate prepoznavanje vaše blagovne znamke.
  • Vključite vizualne elemente. Fotografije, videoposnetki, ilustracije in drugi vizualni elementi lahko pomagajo razbiti strani z veliko besedila in jih naredijo vizualno privlačnejše.
  • Vključite animacije. Animacije lahko spletnemu mestu dodajo zanimivost in obiskovalce pritegnejo k raziskovanju različnih strani ali funkcij.
  • Dodajte interaktivne elemente. Elementi, kot so obrazci, kvizi in ankete, lahko spletno mesto naredijo bolj zanimivo in tako zadržijo obiskovalce dlje časa.

Personalizacija

Personalizacija  je eden od najbolj vročih trendov v svetu spletne prodaje, nič manj pomembna pa ni niti na področju UI/UX. Na zelo konkurenčnem digitalnem trgu se morajo uporabniki počutiti povezane z vašo blagovno znamko, sicer vas bodo zapustili zaradi poplave drugih možnosti. Iskanje načinov za ustvarjanje personaliziranih izkušenj na vašem spletnem mestu lahko privede do povečanja konverzij in zvestobe strank.

Za učinkovito ustvarjanje personaliziranih izkušenj boste morali kot podlago za oblikovanje uporabiti podatke. Za zagotavljanje prilagojenih predlogov za prihodnje nakupe lahko na primer uporabite podatke o strankah, kot so pretekli nakupi, zgodovina brskanja in druge informacije. Uporabite lahko tudi analitiko, da ugotovite, katere strani so uspešne in presegajo pričakovanja uporabnikov, ter katere strani so manj uspešne.

Razmislite o dodajanju klepetalnega robota (cahat bot) z umetno inteligenco, ki bi se lahko pojavil s temi prilagojenimi priporočili. Drug način za povečanje personalizacije spletnega mesta je oblikovanje dinamične vsebine. Če imate npr. spletno trgovino, lahko dodate element “Priporočeno na podlagi vašega zadnjega naročila”, ki bi lahko prikazal seznam izdelkov, povezanih z uporabnikovimi prejšnjimi nakupi.

Slika: 42 % potrošnikov moti, če vsebina ni prilagojena. Vir: Adobe.

Mikro interakcije

Ena najpomembnejših stvari, ki si jih je treba zapomniti pri spletnem oblikovanju je, da lahko uporabnik zlahka zapusti vaše spletno mesto. Zato je zelo pomembno, da zagotovite, da bo vaše spletno mesto kar se da privlačno. Pri tem lahko pomagajo mikro interakcije (Micro-interactions).

Mikro interakcije so dogodki na vašem spletnem mestu, ki imajo en sam namen in se pojavijo, ko uporabnik izvede eno samo dejanje. Padajoči meniji (Drop-down menu), gumbi za “všečkanje” (like buttons) in gumbi za poziv k akciji (call-to-action buttons) so primeri mikrointerakcij, ki lahko vašemu spletnemu mestu dajo občutek odzivnosti.

Tukaj je nekaj nasvetov za mikro interakcije pri spletnem oblikovanju:

  • Naj bodo ustrezne. Prepričajte se, da so mikro interakcije pomembne za uporabnikovo nalogo.
  • Bodite prefinjeni. Uporabite prefinjene animacije, da označite, kdaj je bilo dejanje dokončano ali kdaj je bil prejet odziv.
  • Uporabite zvok. Razmislite o uporabi zvočnih učinkov, da dodate še eno raven interaktivnosti.
  • Bodite preprosti. Mikro interakcije naj bodo preproste in intuitivne, tako da uporabnikom ni treba preveč razmišljati o njihovem delovanju.
  • Bodite pozorni na majhne podrobnosti. Uporabite stanja premikanja, spremembe kazalca, kazalnike nalaganja itd., ki lahko prispevajo k bolj zanimivi uporabniški izkušnji.

 

Video: Mikro interakcije. Vir: Vev.design.

Zaključek


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT