fbpx



Blog





Stopnja odboja v spletni prodaji (bounce rate)

stopnja odboja v spletni prodaji positiva rešitve d.o.o.

Vsi obiskovalci, ki pridejo na spletno mesto vaše spletne trgovine, ne bodo dejansko opravili nakupa. Mnogi se mu ne bodo niti približali, veliko obiskovalcev se namreč takoj po prihodu na stran – odbije (bounce). In odstotek uporabnikov, ki to storijo (stopnja odboja), je lahko dober pokazatelj stanja vaše spletne trgovine.

Povprečna stopnja odboja, ki jo ima podjetje s spletno trgovino, lahko močno vpliva na njegovo poslovno rast in dobičkonosnost. Zato je ključnega pomena, da razumete svojo stopnjo odboja. Vključno s tem, kateri dejavniki vplivajo na to bistveno merilo uspešnosti.

Stopnja odboja (bounce rate) je med najbolj ključnimi statističnimi podatki za ocenjevanje učinkovitosti vsebine in zasnove spletnega mesta. Čeprav številni obiskovalci spletne trgovine, morda nikoli ne bodo prišli dlje od prve strani vašega spletnega mesta, si morate vseeno prizadevati za zmanjšanje stopnje odboja.

Ne pozabite: Dlje kot lahko obiskovalce zadržite na spletnem mestu, večje so vaše možnosti za prodajo.

Kaj je stopnja odboja

V spletnem žargonu se stopnja odboja nanaša na odstotek obiskovalcev, ki pridejo na spletno trgovino/mesto in jo zapustijo, še preden preidejo na drugo stran spletne trgovine/mesta.

Obiskovalci lahko zapustijo vaše spletno mesto na več načinov. Lahko zapustijo brskalnik, ko se stran naloži, ali pritisnejo gumb za vrnitev. Nekateri obiskovalci lahko sodelujejo z vsebino na strani in preberejo informacije o izdelku, preden zapustijo spletno mesto.

Tudi če na domači strani vašega spletnega mesta preživijo več minut, se potencialna stranka, ki zapusti spletno mesto, še vedno šteje kot odboj, če si pred tem ne ogleda druge spletne strani.

Kakšna je povprečna stopnja odboja

V drugem četrtletju leta 2022 je bila povprečna stopnja odboja v spletni prodaji 42 %.

Čeprav je dobro poznati povprečno stopnjo odboja v vaši panogi, je verjetno še pomembnejše vprašanje: “Kakšna je dobra stopnja odboja za spletno trgovino?” Čeprav se natančen odgovor na to vprašanje razlikuje glede na vašo nišo/panogo, pa na splošno velja, da je stopnja med 20 % in 45 % dober rezultat (bench mark) za spletne trgovine.

stopnja odboja povprečje positiva 1

Slika: Povprečna stopnja odboja (Vir: Kibo report)

Pri izračunu stopnje odboja upoštevajte, da lahko to storite na več načinov. Najosnovnejši pristop vključuje izračun kumulativne stopnje odboja, ki vključuje promet na spletnem mestu, ustvarjen iz vseh kanalov. Stopnja odboja po kanalih pa bo zagotovila bolj relevantne informacije. Na primer, lahko izračunate stopnjo odboja za promet na spletnem mestu, pridobljen iz oglasov PPC, družabnih medijev in e-pošte. Stopnja odboja po e-pošti bo verjetno najnižja, saj je ta kanal bolj ciljno usmerjen. Po drugi strani pa je lahko stopnja odboja pri oglasih PPC nekoliko višja, zlasti pri tistih, ki uporabnike usmerjajo neposredno na vašo domačo stran.

Ko izračunate različne stopnje odboja, lahko začnete ocenjevati uspešnost posameznih tržnih kanalov. Izvedete lahko strateške spremembe za ustvarjanje boljšega prometa in zmanjšanje teh stopenj. V pomoč naj vam bodo seveda analitična orodja, kot je npr. Google Analytics.

Kaj vam pove stopnja odboja

Stopnja odboja razkriva, kako zavzeti in zagreti so obiskovalci, ko pridejo na vašo trgovino. Če so obiskovalci zelo angažirani, je bolj verjetno, da bodo ostali nekaj časa in si ogledali več strani vašega spletnega mesta. Po drugi strani pa lahko manj zavzeti kupci hitro preletijo stran in jo zapustijo, ker jih pač ne zanima.

Če stopnjo odboja združite s podatki, zbranimi iz drugih ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI – key performance indicators), lahko pridobite pomemben vpogled v to, zaradi česa uporabniki zapuščajo vaše spletno mesto.

Pogosto boste ugotovili, da je stopnja odboja posledica treh razlogov:

  1. Vaše spletno mesto ni zanimivo (not engaging)
  2. Vaš promet je slabe kakovosti (low quality traffic)
  3. Izgubljate v primerjavi s konkurenti

Visoka stopnja odboja lahko resno škoduje vaši blagovni znamki. Če je stopnja odboja visoka, to predvsem pomeni, da veliko potencialnih strank zapusti spletno stran, ne da bi se približale konverziji. Poleg tega Google analizira in spremlja stopnje odboja, da oceni zadovoljstvo uporabnikov in kakovost strani, kar pomeni, da lahko visoka stopnja odboja dodatno poslabša vašo uvrstitev v organskih rezultatih iskanja.

Razlogi zakaj se obiskovalci odbijajo

Čeprav obstaja veliko razlogov, ki lahko pojasnijo, zakaj se vaši obiskovalci odbijajo, navajamo nekaj najpogostejših.

1. Vaše strani se nalagajo počasi

Počasno nalaganje strani je eden od največjih krivcev, ki vplivajo na stopnjo odboja pri spletni prodaji. Če se vaše spletno mesto nalaga počasi, se lahko obiskovalci, ki še niso odločeni za nakup vašega izdelka, zdolgočasijo in ga zapustijo. Poleg tega počasne strani ne delujejo zaupanja vredne.

Dobra novica je, da se lahko počasnega nalaganja strani lotite precej preprosto. Prekomerno dolgotrajno nalaganje je običajno mogoče pripisati eni od več težav s konfiguracijo, vključno z nekaterimi običajnimi osumljenci: prevelike slike, prevelika koda, slabo gostovanje … Več na tej povezavi.

Naredite nekaj glavnih izboljšav in prilagoditev in že boste na dobri poti za zmanjšanje stopnje odboja.

hitrost vpliva na nakupe

Slika: Hitrost strani vpliva na pripravljenost kupiti (Vir: Unbounce report)

2. Vaš promet je slabe kakovosti

Ko obiskovalec ugotovi, da je na spletnem mestu, ki ne prodaja tistega, kar potrebuje, preprosto ne ostane. Če opazite, da je stopnja odbojev nenavadno visoka, obstaja verjetnost, da je vsaj delno kriv slab promet. Slab promet pomeni obiskovalce spletnega mesta, ki so na vašem spletnem mestu samo zato, ker so se znašli na napačnem mestu.

Obstaja nekaj pogostih razlogov, kako lahko pride do slabega prometa, eden od njih je, da se vam uspe uvrstiti v iskalnike (Google in ostale) za ključne besede, ki niso povezane z vašo panogo/trgovino. Druga možnost je, da se uvrščate za besede ali besedne zveze, ki imajo več pomenov.

3. Izkušnja na strani je zmedena

Če je vaše spletno mesto zastavljeno in postavljeno zmedeno, izgleda nezaupljivo ali je slabo oblikovano, boste izgubili obiskovalce. Stranke želijo sodelovati s stranmi, ki so intuitivne, uporabniku prijazne in zabavne.

Zato si morate prizadevati ustvariti prijetno spletno trgovino, ki potencialnim strankam ponuja udobno in brezhibno nakupovalno izkušnjo, ki bo zadovoljila potrebe obiskovalcev in jih usmerila na strani z izdelki ali druga ključna področja vašega spletnega mesta.

4. Slabi oz neobstoječi CTAji

Vsaka pristajalna stran, stran s storitvami in stran z izdelki potrebuje ustrezen poziv k akciji (CTA – Call to Action). Pozivi CTA dajejo obiskovalcem jasne usmeritve in jih vodijo do drugih delov vašega spletnega mesta. Če so CTAji slabo napisani (spisani) ali jih sploh ni (niti niso vidni), se bodo obiskovalci vrteli v krogu ali pa bodo preprosto odšli.

Bistvo je, da ne smete dovoliti, da bi se obiskovalci dolgočasili. Vodite jih globlje v prodajni lijak tako, da jih usmerite z jasnimi in jedrnatimi CTA-ji. Prepričajte se, da se vaši CTAji ujemajo s tonom in slogom strani, na kateri se nahajajo. Na primer, na strani z izdelkom je CTA lahko krepkejši in obiskovalca spodbuja k nakupu. Medtem, ko je za pristajalno stran, blog ali bolj informativno stran primeren nežnejši CTA, na primer “Kliknite tukaj, da izveste več”.

Kako izboljšati stopnjo odboja

Če želite zmanjšati stopnjo odboja na vaši spletni trgovini, vam ponujamo nekaj nasvetov in priporočil.

Slika: Kako zmanjšati stopnjo odboja

1. Optimizirajte strani z izdelki (product pages)

Prvi korak k zmanjšanju stopnje odboja na spletni trgovini je sistematičen pregled vseh strani z izdelki. Prepričajte se, da vsaka stran vsebuje naslednje:

  • Slike visoke kakovosti
  • Ocene (reviews), ki jih je enostavno najti
  • Veliko informacij o izdelku
  • Jasen gumb “Dodaj v košarico”

Na straneh z izdelki se dela posel! Z vključitvijo zgoraj opisanih sestavin lahko prepričate več obiskovalcev spletnega mesta, da opravijo nakup.

2. Zagotovite odlično izkušnjo za stranke

Ne glede na to, kako zelo se trudite, nikoli ne boste dosegli, da bi vsi obiskovalci ostali na vašem spletnem mestu. Vendar lahko z bolj osebno in neposredno obravnavo posameznikov znatno povečate število tistih, ki ostanejo na spletnem mestu.

Pri oblikovanju spletnega mesta se osredotočite na zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje. Uporabnikom omogočite enostaven prehod na nove strani. Privabite jih s prilagojenimi ponudbami in priporočili izdelkov, spodbudite jih k dejanjem s CTAji in poskrbite, da bo celotno potovanje brez trenj.

S temi prizadevanji ne boste le zmanjšali stopnje odboja, temveč boste tudi povečali število konverzij in prihodkov.

3. Odpravite tehnične težave

Tehnične težave lahko močno poslabšajo uporabniško izkušnjo. Zato je nujno, da takoj odpravite vse tehnične težave na vašem spletnem mestu. To vključuje počasne strani in nedelujoče povezave (broken links). Čim dlje časa bodo te težave na vašem spletnem mestu, tem bolj bodo vplivale na stranke.

Reševanje tehničnih težav je stalen proces. Da bo vaše spletno mesto delovalo na najvišji ravni, boste morali nenehno vlagati v njegovo vzdrževanje.

Zaključek

Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento in WooCommerce platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.

Obrnite se na nas preko elektronske pošte info@positiva.si in z veseljem se vam posvetimo.

Vabljeni tudi k branju naših starejših zapisov povezanih s spletno prodajo:


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT