fbpx



Blog





10 trendov spletne prodaje na katere morate biti pozorni v 2021

10 TRENDOV spletne prodaje za leto 2021 - Positiva

Spletna trgovina je revolucionalizirala prodajo. Razvila se je tako, da ustreza spreminjajočim se potrebam ljudi in jim olajša nakupovanje. Ko se je spletna prodaja pred več kot 20 leti začenjala, je bilo elektronsko poslovanje še precej omejeno. Ampak, časi so se močno spremenili. Ne glede na to ali gre za prilagajanje strankam (customization), izboljšane politike vračanja blaga ali izboljšano integracijo z zalednimi sistemi, so vse te spremembe (med neštetimi drugimi) pognale spletno prodajo v nebo. In leto 2021 je tu, da še bolj preoblikuje svet spletne prodaje.

Če ste še vedno v zanikanju glede prihodnosti spletne prodaje, vam bodo prikazani trendi dokazali, da spletna prodaje ne samo, da hitro narašča, ampak bo tu tudi zagotovo ostala.

Svet spletne prodaje postaja vedno bolj konkurenčen. Da bi bili pred konkurenco, je torej potrebno nenehno spremljati trende v spletni prodaji. In to ne glede na to, kako dovršena je že sedaj vaša spletna trgovina. Če ne boste sledili trendom spletne prodaje, lahko namreč tvegate drastičen zaostanek za konkurenco.

Izkoristite torej nakazane trende v industriji, če želite svoj posel s spletno trgovino v letu 2021 nadgraditi in dvigniti še stopničko višje.

 

1. Rast spletne prodaje je neustavljiva

Prodaja preko spletnih trgovin nenehno narašča in to z dobrim razlogom. Spletno nakupovanje je namreč ena izmed najbolj priljubljenih spletnih aktivnosti. Statista predvideva, da bo spletna prodaja leta 2021 znašala 4,5 trilijone $ (leta 2014 je znašala 1,3 trilijona $).

Čeprav je spletno nakupovanje ena izmed najbolj priljubljenih spletnih aktivnosti, se razširjenost seveda razlikuje glede na regije. To povečanje priljubljenosti spletnega nakupovanja lahko pripišemo številnim dejavnikom. Eden izmed glavnih je nedvomno stopnja udobja, ki je zagotovljena spletnim kupcem. Povečalo se je tudi zaupanje, ki ga imajo spletni kupci, ko kupujejo prek spleta. Pomembna pa je tudi izboljšana izkušnja spletnih mest. Včasih so se ljudje obotavljali, da bi stvari kupovali prek spleta, vendar nič več. Spletna mesta so postala bolj prijazna do strank. Z vsem udobjem, ki je na voljo, ni presenetljivo, da postaja rast spletne prodaje neustavljiva.

RAST SPLETNE PRODAJE JE NEUSTAVLJIVA

2. Prihodnost spletne prodaje po COVID-19

Nedvomno bo eden od največjih vplivov, če ne celo največji, na trende spletne prodaje v letu 2020 COVID-19.

Ker vlade po vsem svetu za več mesecev zapirajo fizične trgovine in izvajajo ukrepe za omejevanje socialne distance, se vse več ljudi za nakup izdelkov zateka k spletnemu nakupovanju.

Strokovnjaki napovedujejo, da vpliv koronavirusa ne bo le kratkoročni pospešek spletni prodaji, ampak bo ta pozitiven vpliv ostal tudi po COVID-19. To pa zato, ker se bodo ljudje navadili na udobje, ki ga spletna prodaja ponuja.

Tržni analitiki trdijo, da bo industrija spletne prodaje največja zmagovalka pandemije koronavirusa. Stopnja penetracije, ki trenutno znaša 15 %, naj bi se do leta 2025 povečala na 25 %. To pomeni 67 % povečanje v petih letih.

Pozitiven vpliv COVID-19 na spletno trgovino pa na žalost pomeni veliko izgubo za fizične trgovine. V naslednjih petih letih naj bi se jih zaprlo kar 100.000. S 24.000 zapiranji bodo najbolj prizadeti trgovci z oblačili, sledilo jim bo 12.000 trgovin z elektroniko ter po 11.000 trgovin z opremo za dom in špecerijo.

SPLETNA PRODAJA PO COVID19

3. Mobilno nakupovanje raste

Omeniti velja rast mobilne spletne prodaje. Od leta 2016 se je prodaja prek mobilnih naprav povečala za 15 %. Do konca leta 2021 pa bo kar 73 % prodaje spletnih trgovin potekalo preko mobilnih naprav. Teh številk ni mogoče prezreti. Izboljšanje izkušnje spletne trgovine za mobilne uporabnike je lahko vaša velika priložnost!

Večja uporaba mobilnih naprav je spodbudila tudi rast celotne spletne prodaje. Ljudje preko mobilca ne smo da kupujejo, temveč z mobilnimi napravami tudi brskajo ali raziskujejo preden se odločijo za nakup. Ker se zaupanje v spletno nakupovanje povečuje, se potrošniki počutijo bolj udobno pri nakupovanju na mobilnih napravah kot kdajkoli prej. Še posebno to velja, ko gre za milenijce in generacijo Z, saj so ti odraščali obkroženi z računalniki, mobilci in internetom. Te generacije v primerjavi s starejšimi generacijami pogosteje kupujejo preko svojih mobilnih naprav.

Mobilno nakupovanje raste

4. Na mladih svet stoji

Vpliva pandemije koronavirusa na elektronsko poslovanje ni mogoče zanikati. Več kot polovica (54 %) potrošnikov je po zaslugi koronavirusa povečala porabo na spletu. A čeprav ta prehod na spletno nakupovanje opažamo pri potrošnikih vseh starosti, je za ta trend spletne prodaje najbolj odgovorna prav mlajša generacija.

Rezultati raziskave kažejo, da dva od treh (67 %) mladih potrošnikov, starih od 18 do 34 let, sedaj porabljata več denarja za nakup izdelkov po spletu kot pred pandemijo. Pri starejših starostnih skupinah je rast nekoliko bolj umirjena. 57 % potrošnikov starih od 35 do 54 let je izdatke za spletno nakupovanje povečalo. Medtem pa je ta vrednost za potrošnike stare 55 let in več le 41 %.

Glede na povedano bi morali kot lastnik spletne trgovine v prihodnje ciljati na mlajšo generacijo, tako lahko namreč povečate svoj prodajni potencial. Če to želite narediti, razmislite o povečanju prizadevanj za trženje na družbenih omrežjih. Več kot polovica mladih potrošnikov, ki kupujejo pri neodvisnih blagovnih znamkah, jih namreč odkrije prek družbenih omrežij – več kot katera koli druga starostna skupina.

MLADI POTROŠNIKI

5. Vloga družbenih medijev v spletnem nakupovanju

Število kupcev na družbenih omrežjih strmo narašča. Z uvedbo gumba “Nakup” (Buy Button) na Facebooku in “Na blagajno” na Instagramu (Checkout) imajo družbeni mediji še večjo vlogo v svetu spletne trgovine.

Družbeni mediji so spremenili način našega vsakdanjega življenja, vključno z načinom nakupovanja. To je odlična priložnost, da blagovne znamke začnete razmišljati o tem, kako izboljšati svoj položaj na družabnih omrežjih, ki so odlična platforma za odkrivanje blagovnih znamk. Ker potrošniki porabijo več časa za različne vrste družbenih medijev, morate tam pač biti prisotni.

Poleg tega lahko svojo spletno trgovino enostavno povežete z družbenimi omrežji (ne glede na to na kateri platformi se nahajate Magento, WooCommerce ali Shopify), da lahko ljudje kupujejo od vas neposredno prek družabnih omrežij. Instagram in Facebook na primer nenehno posodabljata svoje funkcije, da bi zadostila potrebam po udobju spletnih kupcev.

Ne pozabite na TikTok. Aplikacija za skupno rabo videoposnetkov se ukvarja z vključevanjem elementov spletne trgovine, njena zadnja prizadevanja pa vključujejo preizkušanje nove funkcije, ki bo uporabnikom omogočila, da v svoje profile ali videoposnetke vključijo povezave, preko katerih je mogoče nakupovati.

 

6. Okoljske teme vplivajo na kupce

Green is in! Zeleno potrošništvo je v porastu, blagovne znamke pa morate ukrepati. Polovica digitalnih potrošnikov pravi, da skrb za okolje vpliva na njihove nakupne odločitve. Ljudje se sedaj bolj zavedamo okolja kot kadar koli prej.

Milenijci pa tlakujejo pot k bolj zelenim potrošniškim navadam. Ne glede na to ali gre za meso iz proste reje, ali za veganske izdelke za nego kože, je vse več povpraševanja po izdelkih, ki skrbijo za naše okolje. Potrošniki se počutijo bolj odgovorne za planet, kar posledično povečuje odgovornost blagovnih znamk, da poskrbijo za okolju prijazne potrebe kupcev.

greta vpliva na spletno trgovino

7. Želja po nakupovanju pri manjših podjetjih

Ne samo, da vedno več potrošnikov kupuje prek spleta, razvile in spremenile so se tudi njihove nakupovalne navade in priljubljene znamke. Vse večje število potrošnikov postaja bolj odprtih za nakupe pri neodvisnih (manjših) podjetjih. Več kot polovica potrošnikov (57 %) pravi, da je pripravljena prvič kupovati pri novih blagovnih znamkah.

Povečanje podpore je povzročila prav pandemija, ki je najbolj prizadela številna mala podjetja. To pa je spodbudilo potrošnike, da so začeli kupovati od njih in jih s tem podpirati. Dejansko več kot tretjina (37 %) potrošnikov, ki kupujejo pri malih podjetjih, pravi, da to sedaj počnejo več kot v času pred COVID-19.

Med glavnimi razlogi za nakup pri neodvisnih malih blagovnih znamkah je želja po podpori podjetništva, kar 33 %potrošnikov navaja to kot razlog. Zanimanje za unikatne izdelke (33 %) in boljša skrb za stranke (31 %).

mali biznisi

8. Obogatena resničnost spreminja način nakupovanja

Do leta 2022 bo več kot 120.000 trgovin uporabljalo tehnologijo obogatene resničnosti (AR), ki ponuja veliko bogatejšo nakupno izkušnjo. Eden izmed glavnih pomislekov, ki ga imajo ljudje pri spletnem nakupovanju, je nezmožnost, da si izdelek ogledajo iz prve roke. AR tehnologija pomaga premostiti to vrzel in spletnim kupcem omogoča boljšo vizualizacijo izdelkov, ki jih zanimajo.

AR izkušnja lahko spremeni način kako spletne stranke zaznajo izdelke, ki jih nameravajo kupiti. Z uporabo AR lahko kupci bolje razumejo svoje potrebe in ali izdelki, ki jih nameravajo kupiti, ustrezajo njihovim zahtevam. Nekatere blagovne znamke spletne prodaje so že začele eksperimentirati z AR, kar jim bo pomagalo izstopati iz konkurence.

AR in spletna prodaja

9. V personalizaciji je prihodnost

Več kot 50% kupcev meni, da jim je pomembna personalizirana spletna izkušnja. Poleg tega 74% tržnikov meni, da ima personalizacija močan vpliv na izboljšanje odnosov s strankami.

Personalizcija izkušnje spletnega nakupovanja je ključ do zadovoljstva kupcev. Kupci preko spleta si npr. želijo pomoč pri iskanju izdelkov. Po drugi strani, pa se lahko zaradi slabih priporočil izdelkov, kupci celo v celoti izognejo določenim trgovinam.

Spletne trgovine se že vključujejo v ta trend in že vlagajo v taktike personalizacije. To lahko vključuje prilagajanje sporočil, ki se pošiljajo po e-pošti, ali zagotavljanje pravih informacij in priporočil zainteresirani skupini potrošnikov. Nadalje s ponujanjem prilagojene komunikacije s strankami, zagotavljanjem ustreznih popustov itd.

V personalizaciji je prihodnost

10. Vizualna trgovina

Eden izmed izzivov spletne trgovine je, da morate svoj izdelek prodati potrošnikom, ki nimajo možnosti fizične interakcije s tem izdelkom. Tu pride do izraza vizualna trgovina.

Namesto, da za prikaz uporabljate le preproste fotografije izdelkov, gre vizualna trgovina korak dlje, z vključitvijo drugih vrst vizualnih elementov, kot so:

  • privlačni videoposnetki,
  • vsebine generirane s strani uporabnikov,
  • interaktivne vsebine,
  • obogatena resničnost.

V vizualno prodajo spada tudi trg tehnologije za prepoznavanje slik, ki naj bi se iz 20,19 milijarde $ v letu 2018 povečal na 81,88 milijarde $ do leta 2026.

 

Povzetek

  • Prodaja preko spleta naj bi leta 2021 znašala 4,5 trilijona $.
  • Stopnja penetracije spletne trgovine naj bi se povečala iz 15 % v letu 2020 na 25 % v letu 2025.
  • Do konca leta 2021 bo 73 % prodaje spletne trgovine potekalo preko mobilnih naprav.
  • Mladi potrošniki spodbujajo rast spletnega nakupovanja. 67 % jih je na spletu zapravilo več denarja kot pred pandemijo.
  • Funkcije spletne prodaje Facebooka, Instagrama in Tiktoka vam zvišajo število kupcev.
  • Zeleno potrošništvo narašča.
  • 57 % potrošnikov prvič izrazi pripravljenost za nakup pri novih in neodvisnih podjetjih.
  • Do leta 2022 bo več kot 120.000 trgovin uporabljalo tehnologijo AR, ki ponujajo veliko bogatejšo nakupno izkušnjo.
  • Več kot 50% kupcev meni, da je osebna izkušnja na spletu pomembna.
  • Svetovni trg prepoznavanja slik naj bi do leta 2026 dosegel 81,88 milijarde dolarjev.

Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento, WooCommerce in Shopify platformah. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani. Obrnite se na nas in skupaj bomo vaše poslovanje pognali v nove višave.

CTA


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT