fbpx



Blog





Porast števila lažnih spletnih trgovin

porast števila lažnih spletnih trgovin

Digitalizacija je preoblikovala način kako kupujemo. Spletno nakupovanje je postalo neverjetno udobno in enostavno – izdelek, ki si ga želite, lahko naročite v nekaj sekundah, ne da bi zapustili udobje svojega doma.

Vendar z naraščanjem števila spletnih trgovin, narašča tudi število spletnih prevar. Ta zapis je namenjen izobraževanju o težavi lažnih spletnih trgovin, daje vam tudi  nasvete kako se zaščititi. Glede na to, da smo v obdobju sezonskih razprodaj in dopustov, ko imate na plaži več časa za spletno zapravljanje:), vam informacije znajo koristiti in prihraniti marsikatero nevšečnost in/ali evro.

Kaj so lažne spletne trgovine?

Lažne spletne trgovine so spletne strani, ki se predstavljajo kot legitimne trgovine, a v resnici svoje “stranke” izkoriščajo na različne načine. Bodisi s krajo osebnih in finančnih podatkov, bodisi z zaračunavanjem izdelkov, ki nikoli ne prispejo. So digitalne različice tradicionalnih prevar, vendar so pogosto težje prepoznavne zaradi anonimnosti in sofisticiranosti spleta.

Problem lažnih spletnih trgovin je torej večplasten:

  • Najprej so tu finančne izgube. Kupec plača za izdelek, ki ga nikoli ne prejme. Pogosto je težko ali nemogoče dobiti povračilo, saj prevaranti hitro izginejo ali zavlačujejo s postopki vračila denarja.
  • Drugi problem je zloraba osebnih in finančnih podatkov. Ko kupec vnese svoje podatke v lažno spletno trgovino, se ti podatki lahko uporabijo za krajo identitete ali neodobrena plačila.
  • Lažne spletne trgovine škodujejo zaupanju v spletno prodajo. Ko so ljudje opeharjeni, lahko izgubijo zaupanje v spletno nakupovanje in se odločijo, da se bodo v prihodnje raje izogibali spletnim trgovinam.

V branje vam priporočamo tudi poročilo: Kibernetska varnost leta 2022 v številkah – Nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT.

Slika 1: Letno število obravnavanih incidentov na SI-CERT. Vir: SI-CERT.

Kako prepoznati lažne spletne trgovine?

Nekaj pomembnih značilnosti, ki vam lahko pomagajo prepoznati lažne spletne trgovine:

  • Cene so preveč dobre, da bi bile resnične: Če trgovina ponuja izdelke po neverjetno nizkih cenah, ki so precej nižje od tržnih cen, je to lahko znak prevare.
  • Slaba kakovost spletne strani: Neurejena spletna stran, polna slovničnih napak, čudne ali netočne fotografije izdelkov in neprofesionalno oblikovanje, so lahko indikatorji, da nekaj ni prav.
  • Nedostopni ali neodzivni kontakti za pomoč strankam: Legitimne spletne trgovine običajno ponujajo več načinov za komunikacijo s svojimi strankami. Če se zdi, da je stik z trgovino težaven ali nemogoč, je to lahko znak prevare.
  • Nezavarovana spletna stran: Varnost na internetu je pomembna. Če spletna stran ne uporablja https (varnega protokola), je to lahko znak, da je stran lažna.
  • Pomanjkanje ali sumljive ocene izdelkov in trgovine: Ocene in mnenja strank so pomembna komponenta vsake spletne trgovine. Če spletna stran nima ocen ali če so vse ocene izjemno pozitivne, je to lahko znak, da so morda lažne.
  • Nenavadna domena spletne strani: Če je domena spletne strani nenavadna ali sumljiva, je to znak prevare.

Kako se zaščititi?

V digitalni dobi je vaša prva obramba proti lažnim spletnim trgovinam vedno preventiva. Preden opravite nakup, preverite spletno trgovino. Izvedite “hitro” preverjanje spletne trgovine: preverite ocene strani, preberite politiko vračanja in pridobite čim več informacij o prodajalcu.

Ne delite svojih osebnih in finančnih podatkov, razen če ste prepričani, da je spletna trgovina legitimna. Uporabite varne metode plačila, kot so kreditne kartice ali plačilni sistemi, ki ponujajo zaščito kupca, kot je PayPal.

Dodatno, vedno bodite previdni, ko imate opravka s spletnimi trgovinami, ki so vam bile poslane ali predstavljene po e-pošti ali preko družbenih omrežij, še posebej, če jih vidite prvič. Prevaranti pogosto uporabljajo takšne metode za promocijo svojih lažnih spletnih trgovin. Lažne spletne trgovine lahko seveda najdete tudi med prvimi zadetki na Googlu.

Ko se odločate za nakup, preverite spletno trgovino. Ali ima jasno opredeljene pogoje poslovanja? Ali je jasno, kdo stoji za trgovino in kje se nahaja? Ali so na spletni strani navedene realne cene in ali je opis izdelka jasen in podroben? Če je odgovor na katerokoli od teh vprašanj negativen, je morda bolje, da se odločite za nakup v drugi spletni trgovini.

Če se vam kljub vsemu zgodi, da postanete žrtev prevare preko lažne spletne trgovine, takoj obvestite svojo banko ali ponudnika kreditne kartice in jih obvestite o nakupu. Prav tako prijavite prevaro pristojnim organom.

Primeri lažnih spletnih trgovin

OPOZORILO: NA IZPOSTAVLJENIH SPLETNIH STRANEH NE KUPUJTE NIČESAR!

Če v Google npr. vpišete Adidas Slovenija, lahko precej pri vrhu najdete dve lažni spletni trgovini. Enako se vam lahko zgodi tudi, če iščete druge popularne znamke kot so npr. Nike, Vivobarefoot itd.

Slika 2: Google rezultati

Stran že na prvi pogled deluje sumljiva:

  • Sumljiva je domena
  • Stran je delno prevedena
  • Design je površen in amaterski
  • Vsebine so slovnično nepravilne
  • Vsebine so nelogične oz. ne sporočajo ničesar
  • Podatki o podjetju so neobstoječi
  • Kontakt s podjetjem je neobstoječ
  • Footer je strani je nelogičen in neroganiziran
  • Cene so sumljive
  • Itd.

Slika 3: Domača stran sumljive spletne strani

Slika 4: “O podjetju” sumljive spletne strani

Slika 5: Lažni produkti na sumljivi spletni strani

Zaključek

Ne dovolite, da vas spletni prevaranti odvrnejo od udobja spletnega nakupovanja. Namesto tega se izobrazite, bodite previdni in vedno uporabljajte zdrav razum, ko nakupujete na spletu. Ko veste, na kaj morate biti pozorni, ste že naredili velik korak k varnejšemu spletnemu nakupovanju.

Vabimo vas tudi branju:

Podjetje Positiva je hitro rastoče visoko tehnološko podjetje, ki povezuje kreativnost s programskimi orodji. Bogate izkušnje s področja klasičnega tržnega komuniciranja združujemo z razvojem digitalnih orodij v optimalen splet komunikacijskih rešitev za naše naročnike.

Positiva se ukvarja z izdelavo spletnih strani, portalov in trgovin, mobilnih, spletnih in poslovnih aplikacij ter snovanjem in izvedbo komunikacijskih strategij in oglaševalskih kampanj.

Obrnite se na nas preko elektronske pošte info@positiva.si in z veseljem se vam posvetimo.


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT