fbpx



Blog





Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?

kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe positiva rešitve

Jesen je za podjetja, ki se ukvarjate s spletno prodajo lahko zanimiv čas, saj so za vogalom prazniki in z njimi povezana povečana potrošnja. Po podatkih družbe Deloitte bo letos med novembrom in januarjem nakupovalna aktivnost za 7-9 % večja kot leto prej. Skupna prodaja pa naj bi znašala od 1,28 do 1,3 trilijona dolarjev.

Prodaja preko spletnih trgovin naj bi v praznični sezoni 2021/2022 izkazovala 11-15 % rast. To pomeni, da lahko spletne trgovine v tej praznični sezoni računate na skupno prodajo med 210 in 218 milijardami dolarjev.

Praznična sezona torej daje spletnim trgovinam priložnost, da znatno povečate število svojih prodaj. Zato je pomembno, da sledite povpraševanju in strankam zagotovite brezhibno nakupovalno izkušnjo.

Oglejte si nekaj najboljših praks v panogi spletne prodaje, ki vam lahko pomagajo zagotoviti izpolnitev vaših poslovnih ciljev.

Slika 1: Rast prodaje v praznični sezoni 2021/2021.

Verjetno podcenjujete praznični promet

Čeprav jesenske in zimske razprodaje niso nekaj novega, raziskave pravijo, da spletni trgovci še vedno ne sprejmejo potrebnih ukrepov, da bi se pripravili na povečanje povpraševanja, ki je povezano s povečanim obiskom spletnih trgovin.

Tudi velike blagovne znamke včasih delajo napake in ne uspejo zagotoviti pričakovane ravni nakupovalne izkušnje. Za vsako uro nedelovanja spletnega mesta, lahko večji  spletni trgovci v času največjega navala  v povprečju izgubijo do 10000 dolarjev.

Eden od najbolj očitnih razlogov za neuspeh praznične prodaje je podcenjevanje pričakovanega povečanja prometa (obiska) v spletni trgoviniAnalize pravijo, da so težave logične, saj spletne trgovine v večini nimajo ustreznega testiranja infrastrukture – za obvladovanje povečanega prometa v času največje prodaje.

Nekaj primerov:

Kako se temu izogniti?

V času prazničnih razprodaj je lahko promet (obisk) ogromen, vendar je težko natančno oceniti kako velik bo. Lahko verjamete in zaupate, da je vaša infrastruktura pripravljena na obremenitev. V resnici pa se lahko zgodi, da boste, ko bodo potrošniki začeli s prazničnimi nakupi, deležni velikanskega uspeha. V nadaljevanju so navedene ključne značilnosti, ki bodo pripomogle k boljšemu obvladovanju največjih obremenitev:

  • Prilagodljivost. Vaša infrastruktura bi morala imeti možnost hitrega skalniranja navzgor in povečanja računalniške moči. Ne glede na način izvedbe (cloud ali lastni strežniki) se mora to zgoditi brez izgube dosegljivosti in kakovosti storitev. Infrastruktura v oblaku vam lahko najbolje pomaga organizirati takšno samodejno skaliranje. Preberite si tudi naš članek o storitvi Microsoft Azure.
  • Monitoring. Vaša programska in strojna oprema bi morala biti konfigurirana za hitro preiskovanje težav, tako da je mogoče težave hitro prepoznati in odpraviti. Vključite torej beleženje in opozarjanje na ključne dogodke, ki se lahko zgodijo v infrastrukturi.

Vaša infrastruktura je tako močna, kot je močan njen najšibkejši člen. Naraščanje nakupovalnega prometa lahko preobremeni te najšibkejše točke in potrošniki bodo deležni počasnega odzivanja, počasnega nalaganja spletne strani, napak ter okvar.

Še nekaj nasvetov:

  • Omrežja za dostavo vsebine (CDN – Content delivery networks ) lahko zmanjšajo obremenitev statičnih spletnih strani.
  • Samodejno skaliranje lahko uvedete le za nekatere elemente vaše infrastrukture (nižji strošek).
  • Plačilni sistemi (Payment Geteways) so lahko preobremenjeni s skoki v obisku in se lahko pri največji obremenitvi zrušijo (imejte več opcij plačil).
Hitro nalaganje spletnih strani

Več kot polovica kupcev zapusti spletno mesto, če se stran nalaga več kot 3 sekunde. Skoraj 79 % obiskovalcev vaši trgovini ne bo dalo druge priložnosti, če se ne bo hitro nalagala.

Kako hitra je vaša spletna trgovina, lahko preprosto preverite z brezplačnim Googlovim orodjem za hitrost strani. Tipična namestitev spletne trgovine (Magento, WooCommerce ali Shopware) v orodju PageSpeed Insights nima visokih rezultatov, zlasti na mobilnih napravah.

Vendar se da z optimizacijo strani (nastavitvami in prilagoditvami JavaScripta, CSSa, predpomnilnika in npr. velikostjo ter formatom slik), dodatki (plug-ini) in boljšim gostovanjem rezultat močno izboljšati. Posledično pa boste imeli tudi boljši SEO.

Slika 2: Hitrost spletne trgovine je pomembna.

Spoznajte svoje kupce

Če boste zahteve svojih strank prepoznali dovolj zgodaj, predno začnejo s prazničnimi nakupi, boste v praznični sezoni dosegli boljše rezultate. Ko boste točno razumeli, kaj iščejo vaši kupci, boste lahko izdelke uskladili z njihovimi potrebami.

Analitika je ključna za to, da dobite občutek za želje svojih kupcev in tudi za to, da bodo vaše trženjske kampanije lahko precej cenejše.

Platforme za spletno prodajo ponujajo vgrajena poročila, vendar lahko poročanje močno izboljšate z razširitvami in dodatki. Še več informacij pa lahko pridobite, če se povežete z analitično storitvijo tretje osebe, kot je npr. Google Analytics.

Osnovna poročila prikazujejo pregled priložnosti v določenem časovnem obdobju. Vendar so večinoma neuporabna, ko morate spremljati pot stranke v svoji trgovini in razumeti ključne razloge, ki vodijo do prodaje ali opustitve nakupovalne košarice. Tu pride v poštev napredna Google analitika za spletno prodajo (Enhanced Ecommerce Analytics). Običajno se je na spletno trgovino vpelje z uporabo oznak (tagov), in če niste tehnično najbolje podkovani boste potrebovali zunanjo pomoč.

Vendar pa so spoznanja in podatki, ki jih lahko pridobite iz napredne analitike vredni vsakega truda in investicije.

Uporabite jih lahko za:

  • Preoblikovanje trgovine (optimizacija nakupnega procesa, boljša uporabniška izkušnja).
  • Spremembo kataloga izdelkov.
  • Ponudbo novih izdelkov in akcij.
  • Načrtovanje kategorij izdelkov, ki bodo ustrezali potrebam vaših strank.

napredna google analitika je pomembna positiva rešitve d.o.o.

Slika 3: Z napredno Google analitiko lahko bolje razumete svoje stranke in nakupni proces.

Naj bo vaša trgovina prijaznejša do kupcev

Potrošniki pričakujejo, da jim bo spletna trgovina pomagala pri nakupu. Še posebno v času, ko so spletne trgovine prepolne prazničnih ponudb. Kupci so lahko zmedeni pri podrobnostih nakupnega procesa, lahko imajo dvome glede izdelkov itd. Pri tem vam lahko pomaga uvedba klepeta v živo (live chat).

Nekaj statistike:

  • Če dodate klepet v živo, se lahko konverzije povečajo za do 20 %.
  • Pridobivanje odgovorov na vprašanja v realnem času med nakupovanjem 44 % potrošnikov šteje za najpomembnejšo lastnost spletnega mesta.
  • Uporabniki klepeta v živo običajno porabijo 60 % več na nakup.
  • Pogovor z osebjem trgovine v klepetu v živo 2,8-krat poveča verjetnost, da bodo kupci na koncu kupili izdelek.
  • Skoraj 38 % kupcev pravi, da so opravili nakup po klepetu v živo.

Live chat je najhitrejši način za pridobitev odgovorov in ravno zato ga kupci obožujejo.

In če še vedno niste prepričani, razmislite o namestitvi klepeta v živo na svojo spletno trgovino vsaj v dneh največje prodaje. Vse platforme za spletno prodajo vam ponujajo več razširitev za klepet v živo – tako plačljive kot tudi brezplačne opcije.

Ker se število zahtevkov za klepet (ticket) v praznični sezoni lahko poveča za do 67 %, lahko poskusiti razbremeniti svojo ekipo tako, da pripravite odgovore na priljubljena vprašanja strank v zvezi z nakupnim postopkom v naprej. Tako boste skrajšali odzivni čas in povečali zadovoljstvo svojih strank.

LIVE CHAT JE POMEMBEN POSITIVA REŠITVE D.O.O.

Slika 4: Klepet v živo lahko poveča stopnje vaših konverzij.

Spremljajte zalogo

Pri spletnem nakupovanju več kot 65 % strank izbriše izdelek iz košarice ali opusti celotno naročilo, če vidijo, da izdelka ni na zalogi.

Vzrok za pomanjkanje zalog je lahko slabo upravljanje zalog, ker podjetje morda preprosto nima orodij za sprotno spremljanje zalog in napovedovanje prihodnjega povpraševanja.

V trenutku, ko se mora podjetje boriti za izpolnitev naročil v razmerah izpraznjenih zalog, ko je treba izdelke naročiti in dostaviti pod posebnimi pogoji, to lahko povzroči porast dodatnih stroškov, ki pa lahko posledično izničijo dobiček vaše spletne trgovine.

Upravljanje zalog lahko izboljšate z razširitvami kot je npr. Inventory Planner (za Magento 2). Razširitev ugotavlja, kdaj in koliko izdelkov je treba dopolniti. Poleg tega pa vam prikaže tudi blago, ki se slabo prodaja in je prekomerno založeno.

Na trgu obstaja precej rešitev za boljše upravljanje z zalogami (za vse platforme), od naprednejših (dražjih) rešitev, ki uporabljajo umetno inteligenco (AI) za upravljanje zalog, do enostavnejših (cenejših). Za katerokoli opcijo se odločite, vedite, da je vsakršno upravljanje zalog boljše, kot nikakršno upravljanje zalog.

Slika 5: Spremljanje zalog je ključnega pomena za uspešno spletno prodajo.

Zaključek

Letošnje leto bo prineslo porast spletnih prodaj med praznično sezono. Priporočamo vam, da s svojo spletno trgovino morebiten naval pričakujete. Namenite ji nekaj časa in sredstev in bodite na razmere pripravljeni. Saj veste: “Better safe than sorry”.

Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento, Shopware in WooCommerce platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani. Obrnite se na nas in z veseljem se vam bomo posvetili.


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT