fbpx



Blog





Primerjava platform za spletno prodajo: Shopify vs. WooCommerce vs. Magento

Primerjava platform za spletno prodajo - Shopify vs. WooCommerce vs. Magento - POSITIVA

Shopify, Magento in WooCommerce so ene izmed najbolj priljubljenih platform za spletno prodajo za trgovce širom sveta. S primerjavo med njimi smo se ukvarjali že pred leti  – v našem starejšem zapisu. V vmesnem času se je marsikaj spremenilo, tehnologije so se razvijale in rasle, vprašanje pa ostaja:

»Katero platformo uporabiti za spletno prodajo?«

Ne glede na to ali ste podjetnik, ki si želi prvič vzpostaviti spletno trgovino, ali pa ste veteran spletne prodaje, je cilj tega zapisa, da vam pomaga odgovoriti na zgornje vprašanje. V kolikor pa boste še vedno v dvomih, se lahko obrnete na nas, in z veseljem se vam posvetimo.

Shopify vs. WooCommerce vs. Magento

Vsaka od najbolj priljubljenih platform za spletno podajo ima svoje prednosti in slabosti. Uspeh vaše spletne trgovine pa bo v veliki meri odvisen od vaše sposobnosti, da te prednosti in slabosti uskladite s prioritetami in potrebami vašega podjetja. Medtem, ko je na primer ena izmed platform boljša za podjetje, ki si želi hitre širitve, je druga lahko primerna za podjetje z omejenim proračunom.

Za začetek razčlenimo ključne prednosti, slabosti in idealne primere uporabe za Magento, Shopify ter WooCommerce.

Shopify – najboljša izbira za začetnike v spletni prodaji

Če ste v spletni prodaji začetnik, je Shopify lahko prava izbira. Zaradi enostavnega postopka vzpostavitve spletne trgovine je začetek enostaven, poleg tega vam npr. ne bo treba skrbeti za gostovanje – Shopify poskrbi za skoraj vse.

Vse delo, ki je povezano z gostovanjem, vzdrževanjem strežnikov, varnostnimi posodobitvami in zaščito splošne stabilnosti sistema, opravi za vas Shopify. Zato se lahko osredotočite na glavno dejavnost vašega podjetja in ne skrbite za tehnične podrobnosti. Vendar če smo iskreni, se s temi opravili verjtno ne bi ukvarjali tudi pri ostalih dveh platformah, saj bi delo najverjetneje prepustili profesionalcem.

Digitalna varnost in skladnost sta na splošno pri Shopifyu na visoki prednostni listi. S skladnostjo PCI DSS pa ste lahko prepričani, da so podatki vaših strank varni, ne da bi vam bilo treba skrbeti za dodatno upravljanje skladnosti vaše trgovine.

Še en razlog, zakaj je Shopify lahko dobra izbira za trgovce, ki prvič poslujejo preko spleta, je njegova široka možnost prilagajanja preko tržnice Shopify App Store. Tržnica ponuja dodatke, s katerimi lahko svojo trgovino prilagodite tako, da bo videti in bo delovala SKORAJ tako, kot ste si zamislili. Ne glede na to, ali želite vključiti naprednejša orodja za analizo, optimizirati spletno mesto za iskalnike ali uvesti novo plačilno metodo, lahko na tržnici SKORAJ zagotovo najdete rešitev, ki ustreza vašim potrebam.

shopify positiva

Slika: Administratorska konzola Shopifya

Prednosti Shopifya:

  • Enostavnost uporabe
  • Vključeno gostovanje
  • Varnost in skladnost

Na žalost pa prinašata udobje in prijaznost do uporabnika, stranske učinke in kompromise. Shopify uporablja naročniški model, in v preteklosti so se že večkrat zgodila nenapovedana povišanja naročnin in provizij za kar nekaj procentov, kar za stranke niso bila ravno prijetna presenečenja. Poleg tega pa se lahko ista preprostost, zaradi katere je Shopify popoln za začetnike, zdi omejujoča naprednim uporabnikom spletnih trgovin (s svojimi zahtevami po prilagajanju).

Slabosti Shopifya:

  • Mesečni stroški
  • Naraščajoče cene
  • Omejitve prilagajanja (SKORAJ zgoraj je z namenom napisan z veliko:))

WooCommerce – najboljša izbira za podjetja, ki so že na WordPressu

Če je vaše podjetje že seznanjeno z ekosistemom WordPressa, je WooCommerce morda prava izbira za vas. WooCommerce služi kot naravna razširitev okolja WordPress, saj se nemoteno integrira v celovit sistem za upravljanje vsebin WordPress. To ne le poenostavi delo pri upravljanju spletnih vsebin in izdelkov vašega podjetja, temveč tudi znatno izravna krivuljo učenja  (za obstoječe uporabnike WordPressa).

Ena od najbolj opaznih prednosti orodja WooCommerce je na splošno njegova prilagodljivost. Ta prilagodljivost sega vse do baze kode, kar omogoča, da lahko svojo spletno trgovino natančno prilagodite zelo specifičnim zahtevam, tako glede oblikovanja kot tudi funkcionalnosti.

Poleg tega pa za WooCommerce velja, da zanj obstaja res “malo morje” dodatkov in design predlog, oziroma tem. Poleg tega imata WordPress in WooCommerce največjo razvijalsko skupnost na svetu, posledično izbira pravega strokovnjaka oz. ekipe za vašo “sanjsko” spletno trgovino, torej ne bo prevelik zalogaj.

Slika: Administratorska konzola WooCommerca

Prednosti WooCommerca:

  • Gladka integracija z WordPressom
  • Prilagodljivost
  • Ogromna skupnost
  • Ogromno dodatkov
  • Odprtokodnost

Glavna pomanjkljivost obsežne prilagodljivosti WooCommerca je tehnično znanje, ki je potrebno za vzpostavitev in prilagodljivost. Če ste novinec pri vzpostavljanju spletnega mesta za spletno prodajo (in če želite vse opraviti sami), WooCommerce morda ni najboljša izbira za vas, saj boste med začetnim postopkom vzpostavitve potrebovali kar nekaj tehničnega znanja. Prav tako se morate zavedati, da WooCommerce odgovornost za gostovanje prelaga na uporabnika, možno pa je tudi postavljanje in gostovanje direktno preko WordPressa.

Slabosti WooCommerca:

  • Potrebno je tehnično znanje

Magento – najboljša izbira za zahtevnejše

Če vodite srednje veliko ali veliko spletno trgovino ali, če morda poslujete v več panogah, je Magento lahko odlična izbira. Največji prednosti Magenta sta  razširljivost in skalabinost, zato je idealen za podjetja, ki potrebujejo hitro širitev in prilagodljivost velikemu obsegu prometa. Zaradi svoje odprtokodne narave pa je tudi zelo prilagodljiv za izpolnjevanje najrazličnejših potreb.

Magento spletnim trgovcem ponuja raznoliko in funkcionalno bogato okolje za e-trgovino. Vključuje na primer napredne možnosti večkanalnega trženja in napredne SEO zmožnosti, ki olajšajo upravljanje več spletnih trgovin s kompleksnimi hierarhijami izdelkov. Poleg tega je v celoti skladen s standardnimi industrijskimi praksami za varnost podatkov, kar pomeni, da ste lahko prepričani, da so osebni podatki vaših strank ves čas zaščiteni.

Slika: Administratorska konzola Magenta

Prednosti Magenta:

  • Skalabilnost
  • Odprtokodnost
  • Razširljivost
  • Robustna funkcionalnost

Tako kot WooCommerce, tudi Magento zahteva kar nekaj tehničnega znanja za zagon spletnega mesta. Imeti morate kar nekaj znanja o kodiranju in upravljanju gostovanja, zato boste zelo verjetno potrebovali ekipo, ki bo vam bo postavila spletno trgovino. Sama uporaba splete trgovine za urednike, pa po drugi strani, ni bistveno zahtevnejša od npr. WooCommerca ali Shopifya.

Slabosti Magenta:

  • Zahtevnost
  • Potreba po kakovostni/dražji infrastrukturi za gostovanje

Kako izbrati pravo platformo?

Prava platforma za spletno trgovino mora biti skladna z vašimi poslovnimi cilji, prav tako pa mora postaviti temelje za dolgoročni spletni uspeh. Oglejmo si nekaj najpomembnejših dejavnikov, ki jih morate upoštevati, ko ocenjujete, kaj potrebujete od platforme za spletno prodajo.

Magento vs Shopify vs WooCommerce: Primerjalna tabela
Kriterij Shopify WooCommerce Magento
Cena Mesečna naročnina, potencialni transakcijski fee-ji, stroški aplikacij in dodatkov. Na splošno so začetni stroški nižji, saj je jedro vtičnika brezplačno, vendar lahko nastanejo stroški gostovanja, razširitev, design tem itd. Variabilni stroški glede na izbrano izdajo, gostovanje in razvojne potrebe. Osnova brezplačna.
Enostavnost
Prijazen do uporabnika, idealen za začetnike. Uporabniku prijazen z integracijo v WordPress. Zmerna krivulja učenja. Strmejša krivulja učenja.
Design Profesionalno oblikovane teme. Enostavno prilagodljive za SKORAJ zaželeni videz. Mnogo design tem. Zagotavlja veliko možnosti oblikovanja in prilagajanja. Obsežna prilagodljivost pri oblikovanju. Primerno za podjetja z edinstvenimi potrebami blagovne znamke. Mnogo tem.
SEO Vgrajene funkcije SEO. Primerno za osnovne SEO potrebe. Od WordPressa podeduje zmogljiv SEO. Primeren za napredne SEO strategije. Napredne možnosti SEO prilagajanja . Idealno za podjetja, ki se osredotočajo na prevlado v iskalnikih.
Prilagodljivost Prilagodljivo, vendar z nekaterimi omejitvami. Obsežen ekosistem aplikacij. Zelo prilagodljiv, obsežna prilagodljivost z integracijo WordPressa. Obsežen ekosistem dodatkov, tem in aplikacij. Zelo prilagodljiv, saj ponuja napredne možnosti prilagajanja.
Zmogljivost Optimizirano delovanje že v osnovi, zanesljivo gostovanje s strani Shopifyja. Uspešnost je odvisna od kakovosti in zmogljivosti gostovanja. Zmogljiv, vendar lahko zahteva več strežniških virov. Ključno je zmogljivo gostovanje.
Skalabilnost Primerno za manjša in srednje velika podjetja; enostavna skalabilnost. Skalabilno, vendar je zmogljivost odvisna od paketa gostovanja. Primerno za manjša in srednje velika podjetja.  Visoka stopnja razširljivosti. Idealen za velika podjetja z zapletenimi potrebami.
Varnost Varno okolje s posodobitvami, SSL in PCI skladnost, za katere skrbi Shopify. Varnost je odvisna od gostovanja in razvijalcev, ki vzdržujejo in skrbijo za vašo trgovino. Zahteva skrbno vzdrževanje in zanesljivo gostovanje.
Podpora in skupnost Zanesljive podporne storitve. Obsežna baza znanja. Dostop do baz znanja in podpore skupnosti. Na voljo so podporne storitve tretjih oseb (podjetij). Dostop do baz znanja in podpore skupnosti. Na voljo so podporne storitve tretjih oseb (podjetij).
Cena

Eden najpomembnejših (in neizogibnih) dejavnikov za vsako spletno trgovino je: upoštevanje proračuna (finančnih zmožnosti). Odvisno od razpoložljivega proračuna so različne platforme lahko v vašem cenovnem razponu, ali pa pač ne.

  • Shopify deluje na podlagi naročniškega modela z različnimi plani, ki so namenjeni različnim velikostim podjetij. Načrti so: Osnovni (32 €), Shopify (92 €) in Napredni (384 €). Za vsak načrt je treba plačati mesečno naročnino (ali letno, s 25-odstotnim popustom), cene pa so razslojene glede na ponujene funkcije in zmogljivosti. Obstaja tudi Plus verzija, ki se začne pri 2300 $ na mesec.
  • WooCommerce je brezplačen odprtokodni vtičnik za WordPress. Z uporabo WooCommerca niso povezane nobene neposredne pristojbine za platformo. Vendar pa morajo uporabniki upoštevati povezane stroške, kot so registracija domene, gostovanje in certifikati SSL.
  • Magento je odprtokodna platforma, njena skupnostna izdaja pa je brezplačna. Obstaja pa tudi različica z več funkcijami in podporo, imenovana Magento Commerce (prej znana kot Magento Enterprise), za katero je treba plačati licenčnino.

Shopify je na splošno stroškovno učinkovita možnost za manjša podjetja z omejenim proračunom (ki bi morda vse rada naredila sama). Magento je zaradi obsežnih funkcij in obsežne skalabilnosti boljša izbira za večja in velika podjetja. WooCommerce pa se najde nekje vmes.

Enostavnost

Pomemben dejavnik je tudi enostavnost uporabe (ease of use), zlasti če spletno trgovino vzpostavljate prvič. Kot smo že omenili, je Shopify najbolj prijazna platforma za začetnike, težko je premagati njeno preprostost in poenostavljen, uporabniku prijazen vmesnik. WooCommerce in Magento boste, če ste tehnično nepodkovani, težko vzpostavili sami, potrebovali boste ekipo, se priporočamo:). Uporabniška vmesnika, pa nista bistveno bolj zahtevna od Shopifya.

Design

Vizualna privlačnost vaše spletne trgovine pomembno vpliva na vaše sodelovanje s strankami. Shopify ponuja kar nekaj brezplačnih profesionalno oblikovanih tem, ki jih lahko enostavno prilagodite, da ustrezajo vaši blagovni znamki (obstajajo tudi plačljive teme). Tudi WooCommerce ponuja različne možnosti oblikovanja z obsežno paleto tem (večinoma plčaljivih) in lastnim (custom) oblikovanjem. Magento pa ponuja najobsežnejšo prilagodljivost oblikovanja, saj je namenjen podjetjem z edinstvenimi potrebami po oblikovanju blagovne znamke.

Za vse tri platforme lahko najdete privlačne plačljive teme na portalu Envato Market.

SEO

SEO – (search engine optimization – optimizacija za iskalnike) je ključ do spletne prepoznavnosti in s tem do uspeha vašega podjetja. Enostavnost Shopifyja se nanaša tudi na SEO, zato je dobra izbira za tiste, ki dajejo prednost enostavni uporabi. WooCommerce, ki je vtičnik za WordPress, podeduje zmogljivosti SEO platforme WordPress in ponuja kompleksnejše funkcionalnosti SEO z ločenimi vtičniki. Magento s svojimi robustnimi funkcijami omogoča napredno prilagajanje SEO, zato je primeren za podjetja, ki si prizadevajo za prevlado na lestvicah iskalnikov.

Prilagodljivost

Stopnja prilagodljivosti (od designa, do funkcionalnosti), ki jo vaše podjetje potrebuje od platforme za gostovanje, se bo precej razlikovala glede na to, za kakšno podjetje gre. Prav tako se vsaka platforma razlikuje po svoji prilagodljivosti. Če morate svoje spletno trgovino “zelo” prilagoditi, sta boljši možnosti Magento ali WooCommerce. Storitev Shopify je sicer do neke mere prilagodljiva (zlasti s pomočjo vtičnikov tretjih oseb), vendar je zasnovana bolj z mislijo na poenostavljeno in uporabniku prijazno izkušnjo.

Zmogljivost

Zmogljivost je širok pojem, ki zajema čase izpadov, hitrost in splošno zanesljivost. Gostovana rešitev Shopify zagotavlja optimalno zmogljivost že v izhodišču, s hitrim časom nalaganja in učinkovito infrastrukturo. Delovanje storitve WooCommerce pa je tesno povezano z izbranim ponudnikom gostovanja, zato doseganje stabilnosti pomeni izbiro dobrega partnerja. Magento, čeprav je zmogljiv, lahko zahteva več strežniških virov, zato je visokokakovostno gostovanje bistveno za optimalno delovanje. Odlikuje se z razširljivostjo, vendar zahteva dobro optimizirano okolje gostovanja za vrhunsko zmogljivost.

Skalabilnost

Za vsa, razen za najmanjša podjetja, postane razširljivost prej ali slej pomemben dejavnik. Upoštevati morate ne le trenutne potrebe podjetja ob ustanovitvi, temveč tudi to, kako se bodo njegove potrebe spreminjale čez nekaj let, ko bo podjetje raslo. Med platformami Shopify, Magento in WooCommerce, je Magento najbolj skalabilna platforma, zato je idealna izbira, če želite svojo trgovino graditi z mislijo na dolgoročno širitev.

Varnost

Varnost krepi zaupanje in zvestobo strank, ščiti vašo trgovino pred pravnimi težavami in zagotavlja vaš duševni mir. Shopify skrbi za varnostne vidike, kot so posodobitve, certifikati SSL in skladnost s PCI, brez vašega posredovanja. Pri WooCommercu in Magentu pa je pristop k varnosti v obeh primerih odvisen od npr. izbranega ponudnika gostovanja. Oba omogočata obsežen nabor varnostnih ukrepov, vendar zahtevata tudi skrbno vzdrževanje, pravočasne posodobitve in robustno gostovanje za odpravo morebitnih ranljivosti.

Podpora in skupnost

Upoštevati morate tudi raven podpore, ki jo ponuja izbrana platforma za spletno prodajo. Storitev Shopify ima dobro podporo, ki vam pomaga pri vzpostavitvi in upravljanju trgovine ter odpravljanju tehničnih težav. WooCommerce in Magento zagotavljata dostop do obsežnih baz znanja, na voljo pa je tudi podpora skupnosti uporabnikov. Poleg tega pa lahko najdete tudi številne zanesljive ponudnike, ki lahko za vas poskrbijo za tehnično podporo, inštalacijo in vzpostavitev same spletne trgovine. Se priporočamo:)

Zaključek

Ne samo začetniki, tudi uveljavljeni spletni trgovci, morate občasno oceniti, ali je vaša trenutna rešitev, še vedno primerna za vaše potrebe.

Izbira platforme za spletno prodajo je preveč pomembna, da bi pri njej sklepali kompromise. Skrbno preučite prednosti in slabosti WooCommerce vs. Shopify vs. Magento in izberite platformo, ki je najbližje potrebam in prednostnim nalogam vašega podjetja. V kolikor imate dodatna vprašanja, se lahko obrnete na nas in z veseljem se vam posvetimo.

Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento, WooCommerce in tudi Shopify platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.

Vabljeni tudi k ogledu našega portfolia, kjer si lahko ogledate spletne trgovine, na katere smo še posebej ponosni.

Portfolio positiva 1

Slika: Portfolio spletnih trgovin Positive


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT