fbpx



Blog





Zakaj vaša spletna trgovina potrebuje mobilno aplikacijo – 2. del

Zakaj vaša spletna trgovina potrebuje mobilno aplikacijo Positiva d.o.o. 2 del

Mobilne naprave in z njimi povezano mobilno poslovanje sta prevzela naša življenja. V prvem delu  smo začeli z razlogi, zakaj vaše spletno podjetje potrebuje mobilno aplikacijo:

  1. Mobilna prodaja narašča,
  2. Uporabniki imajo raje mobilne aplikacije,
  3. Pridobite konkurenčno prednost,
  4. Višje stopnje konverzij,
  5. Izboljšate tržno komuniciranje.

V drugem delu bomo z njimi nadaljevali, pa začnimo!

6. Povečajte povprečno vrednost naročila

Ugotovili smo že, da mobilna aplikacija izboljšuje uporabniško izkušnjo in povečuje stopnje konverzij. Vendar to niso edine monetarne koristi, ki jih prinaša mobilna aplikacija za spletno prodajo.

Mobilna aplikacija bo tudi povečala vašo povprečno vrednost naročila (AOV – Average Order Value).

Glede na to, da smo že ugotovili, da si stranke v mobilnih aplikacijah ogledajo več produktov, je to tudi logična posledica. Stranke pač lažje brskajo po vašem katalogu, ko kupujejo iz mobilne aplikacije. Mobilna aplikacija jim daje več priložnosti, da vidijo več in posledično zapravijo več.

Globalni index vrednosti maloprodajnega naročila - Positiva rešitve

Slika: Indeks vrednosti maloprodajnega naročila po kanalu

Povečanje povprečne vrednosti naročila za 10 EUR (v primerjavi z mobilnim brskalnikom) je ogromno.

Da ilustriramo na primeru: Recimo, da imate trenutno 100 mesečnih transakcij preko mobilnega brskalnika na mesec. Če zvišate svoj AOV za 10 EUR, bi to pomenilo dodatnih 1.000 EUR na mesec in 12.000 EUR na leto. Zraven pa ne upoštevamo še povečanega števila transakcij (nakupov), ki jih boste prejeli iz mobilne aplikacije. V resnici bi bila vaša številka na koncu še višja.

7. Ustvarite personalizirano izkušnjo nakupovanja

Personalizacija je ena izmed ključnih “začimb” uspešne spletne prodaje. Mnogi izmed vas jo verjetno že s pridom uporabljate.

Dva osnovna primera:

Ko se stranka npr. prijavi na prejemanje e-poštnih sporočil vašega podjetja, jih lahko segmentirate v kategorije na podlagi dejavnikov, kot so starost, spol ali lokacija. Nato pa jim lahko pošljete personalizirana e-poštna sporočila, da izboljšate njihovo izkušnjo. Ali ko uporabnik obišče vaše spletno mesto, lahko prilagodite domačo stran glede na njegovo lokacijo.

Mobilna aplikacija spletne trgovine pa lahko dvigne personalizacijo še na višji nivo. Z aplikacijo boste lahko spremljali uporabnikovo zgodovino brskanja in nakupov ter ponujali priporočila po meri. To je seveda mogoče tudi na spletnem mestu, vendar je odvisno od tega, ali je stranka vedno prijavljena. Zato je to veliko lažje doseči iz aplikacije.

Raziskava kaže, da si kar 63% potrošnikov želi osebno izkušnjo, ko kupujejo preko spleta.

Strategijo personalizacije lahko kombinirate tudi s kampanjami preko potisnih obvestili, o katerih smo že govorili v prejšnjem prvem delu. Namesto, da pošljete isto potisno obvestilo vsem uporabnikom vaše aplikacije, lahko pošljete targetirana obvestila na podlagi uporabnikovih želja. Aplikacija stranki olajša tudi dostop do celotne zgodovine nakupov, kar ji omogoča hitro preurejanje ponovljenih nakupov. Profili strank pa se lahko enostavno uporabljajo tudi za sledenje nagradam strank (loyalty program).

8. Povečajte zvestobo strank

Odličen način, da vaše stranke porabijo več denarja, je izvajanje programa zvestobe strank. Z mobilno aplikacijo si spletna trgovina povečuje možnosti, da bodo vaše stranke sodelovale v tej vrsti programa.

Raziskava: 59% strank se bo verjetneje včlanilo v vaš program zvestobe, če bo ta potekal preko mobilne aplikacije. Poleg tega je za potrošnike 82% večja verjetnost, da bodo nakupovali pri spletnih podjetjih, ki ponujajo programe zvestobe.

Navedeno bi morali kot spletno podjetje vsekakor izkoristiti. Aplikacija strankam omogoča, da v realnem času vidijo svoje stanje v programu, kar se nanaša na prejšnjo točko o personalizaciji. Program zvestobe tudi psihološko spodbuja ljudi, da povečajo povprečno vrednost naročila in pogostost nakupov, da dosežejo naslednjo stopnjo – nagrado.

Nekateri od vas morda že imate program zvestobe na svoji spletni trgovini. Toda izvajanje enake strategije, bo preko mobilne aplikacije še bolj učinkovito. Več o programih zvestobe si lahko preberete v enem izmed naših prejšnjih zapisov.

9. Zmanjšajte stopnjo zapuščenih košaric

Zapustitev nakupovalnih košaric je eden izmed glavnih izzivov za podjetja, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Je eden najpomembnejših KPI-jev (Key Performance Indicator), ki bi jim morali slediti.

Razlog zakaj je zapustitev košarice tako frustrirajoča je, da je stranka do zaključka nakupa običajno oddaljena le en ali dva koraka. Torej, le kaj je šlo narobe?

To je nekaj glavnih razlogov za opustitev nakupovalne košarice:

  • Dodatni stroški, kot so poštnina in davki – 60%
  • Stranka si je prisiljena ustvariti račun – 37%
  • Dolg in zapleten postopek plačila – 28%
  • Skupnih stroškov ni bilo mogoče videti ali izračunati – 23%
  • Spletno mesto se je zrušilo ali je imelo napake – 20%
  • Stranka ni zaupala spletnemu mestu s podatki o kreditni kartici – 19%

Poleg stroškovnih razlogov so najpogostejši razlogi za opustitev košarice povezani s uporabniško izkušnjo. Mobilne aplikacije lahko vaše stanje popravijo.

Stopnja zapuščenih košaric - positiva rešitve d.o.o.

Slika: Stopnje zapuščenih košaric po platformi

Kot lahko vidite, imajo mobilne aplikacije najnižjo stopnjo zapuščenih košaric v primerjavi z mobilnimi in namiznimi spletnimi mesti.

Mobilne aplikacije zmanjšujejo trenje v postopku plačila. Ko stranka nekaj kupi, se vse njene nastavitve shranijo v nastavitvah aplikacije. Ko pride čas, da nekaj ponovno kupi, ji ne bo treba ročno vnašati svojega imena, naslova za dostavo in podatkov za račun. Celoten postopek nakupa lahko zaključi v samo nekaj korakih.

Mobilne aplikacije vam tudi olajšajo sprejemanje alternativnih načinov plačila, kot so Apple Pay, Google Pay, PayPal in ostali. Če te metode plačil vključite v svojo aplikacijo, lahko uporabnik nekaj kupi samo s skeniranjem svojega prstnega odtisa.

Vsak dodatni korak v postopku plačila kupcu omogoči, da zapusti košarico. Z zmanjšanjem števila korakov z mobilno aplikacijo boste lahko dosegli nizko stopnjo zapustitev.

10. Izboljšajte storitev strankam (customer service)

Stranke bodo porabile več denarja, če boste ponujali boljšo storitev za stranke (customer service). Pravzaprav 73% maloprodajnih potrošnikov pravi, da po dobri izkušnji s spletno trgovino nakupujejo dlje in porabijo več.

To je torej nekaj, kar bi morali nasloviti pri snovanju mobilne aplikacije vaše trgovine. Olajšajte strankam iskanje vaših kontaktnih podatkov. V aplikaciji ponudite preprost gumb “Pokličite nas”. V aplikacijo lahko implementirate tudi podporo za “Live chat”. Strankam dovolite, da spremljajo svoja naročila od trenutka, ko je nekaj kupljeno, do trenutka, ko je dostavljeno do njihovih vhodnih vrat.

Čeprav je vse navedeno možno tudi iz mobilnega spletnega mesta, bo UX bistveno boljši, če bo uporabnik v vaši mobilni aplikaciji. Spletno mesto za mobilne naprave ne bo nikoli tako odzivno, kot bo vaša mobilna aplikacija.

11. Povečajte stopnje zadrževanja

Koliko vaše prodaje prihaja od stalnih kupcev?

Študije kažejo, da je lahko privabljanje novih strank do 25-krat dražje od prodaje obstoječim. Povečanje stopnje zadrževanja strank (retention rate) za samo 5% lahko poveča vaš dobiček za 25% in več. Oglejte si povprečne stopnje zadrževanja v mobilnih aplikacijah za prodajo:

Slika: Povprečne stopnje zadrževanja v mobilnih aplikacijah za prodajo

21% uporabnikov uporablja mobilno aplikacijo za trgovino samo enkrat.  Kar 38% uporabnikov pa se vrne v aplikacijo za 11 sej ali več. Dejansko obstaja 50 % večja verjetnost, da se bo uporabnik mobilne aplikacije spletne trgovine vrnil v aplikacijo 30 dni po nakupu, kot uporabnik mobilne ali desktop spletne strani na spletno stran.

Tudi če se uporabniki v aplikacijo ne vračajo toliko, kot bi si vi želel, jih lahko vedno motivirate s potisnimi obvestili. Ponudite npr. personalizirano akcijo ali ekskluzivno ponudbo, da spodbudite transakcije in obisk aplikacije.

Zaključek

Številke zopet govorijo same zase, prihodnost je na mobilnih platformah. Skupno smo navedli 11 razlogov zakaj vaša spletna trgovina potrebuje mobilno aplikacijo. Navedimo še enkrat tri najpomembnejše:

  • Povečane stopnje konverzij
  • Višja povprečna vrednost naročila
  • Zmanjšane stopnje opustitve košarice

Pri Positivi smo strokovnjaki za hibridne in nativne mobilne aplikacije na IOS in Android platformah. V kolikor v vašem podjetju razmišljate o ekspanziji in modernizaciji poslovanja s pomočjo mobilne aplikacije nas kontaktirajte na info@positiva.si in z veseljem se vam posvetimo.

Vabljeni tudi k branju naših starejših člankov o mobilnih aplikacijah:


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT